Колекція
Статті (journal, article)
Ресурс
Психолого-педагогічні засади формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх фахівців.
Ресурс
Дані репозиторія
Мініатюра
Профілі авторів
Додано
Видання
Номер тому
2
Номер видання або журналу
24
Кількість сторінок або сторінка
9
Місто
Метадані Dublin Core:
dc:date
2022
dc:description
У статті розкрито сутність і зміст індивідуального стилю професійної діяльності, його структуру й механізми формування. Установлено, що індивідуальний стиль професійної діяльності є комплексним особистісним утворенням, яке охоплює сталу систему методів і методик роботи та визначає
певну стратегію поведінки в трудовій діяльності.
Показано, що структуру індивідуального стилю можна уявити у вигляді змістового ядра й прибудови до нього, що формується внаслідок дії механізмів адаптації, компенсації й корекції під час
опанування суб’єктом професійної діяльності. З’ясовано, що індивідуальний стиль професійної діяльності може бути охарактеризований через своєрідність співвідношення в структурі орієнтовної,
виконавчої та контрольної видів професійної діяльності та визначений як такий, що має процесуальність, особистісну своєрідність, продуктивність, розвивальнимй, коригувальний та адаптивний потенціал, умотивованість у виявленні й розвитку стилю.
Акцентовано на тому, що стиль професійної діяльності є водночас фактором і наслідком індивідуального професійного розвитку індивіда, коли в процесі набуття професійного досвіду відбувається інтеграція вроджених властивостей нервової системи, набутих інтелектуальних, емоційних, поведінкових якостей та формуються відмітні риси й індивідуальні здібності людини, що забезпечують її ефективність і продуктивність у досягненні результатів.
Виявлено та обґрунтовано педагогічні умови формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх фахівців. Серед них: урахування індивідуально-психологічних особливостей майбутніх фахівців; запровадження засобів комплексної диференціації з метою розвитку адекватної самооцінки та настанов у виконанні трудових дій; цілеспрямоване формування системи раціональних трудових прийомів; створення на заняттях позитивного мікроклімату, атмосфери співтворчості та співпраці, що забезпечить закріплення оригінальних способів здійснення професійної діяльності.
dc:format
application/pdf
dc:identifier
2522-4115
dc:language
dc:publisher
Університет ім. Альфреда Нобеля
dc:relation
УДК 371.134:159.9
dc:rights
CC BY 4.0
dc:source
Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки
dc:subject
індивідуальний стиль діяльності, професійна діяльність, навчально-професійна діяльність, структура, змістові характеристики, етапи професійного становлення, педагогічні умови
dc:title
Психолого-педагогічні засади формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх фахівців.